Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Facing the brainstorming theory. A case of requirements elicitation

Tytuł:
Facing the brainstorming theory. A case of requirements elicitation
Rewizja teorii burzy mózgów na przykładzie pozyskiwania wymagań
Autorzy:
Weichbroth, Paweł
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/591251.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Tematy:
Brainstorming
Elicitation
Factors
Requirements
Theory
Usability
Burza mózgów
Pozyskiwanie wymagań
Źródło:
Studia Ekonomiczne; 2016, 296; 151-162
2083-8611
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Knowledge is still considered to be power and its externalization makes it possible for others to use that power. In this paper, we examine the theory of brainstorming, and the claim by father Alex Osborn that in a group session an individual can think of twice as many ideas than working alone. In the context of requirements elicitation, we performed an experiment on a “nominal” and a “real” group of participants, following a procedure based on the Jaccard index. However, the obtained results do not provide evidence to support the above opinion, because during a five-minute session, participants working individually produce over 43% more ideas than a group of different participants.

Wiedza jest ciągle postrzegana jako źródło siły, zaś jej ekternalizacja czyni ją dostępną dla innych. W niniejszym artykule poddano rewizji teorię burzy mózgów, w szczególności założenie jej Autora Alexa Osborna, że w trakcie sesji grupowej (realnej) pojedyczny uczestnik wygeneruje dwa razy więcej myśli (idei) niż w trakcie samodzielnej (nominalnej) sesji. W kontekście pozyskiwania wymagań został przeprowadzony eksperyment na grupach nominalnych i realnych. Do porównania otrzymanych wyników wykorzystano indeks Jaccarda. Otrzymane wyniki jednak stoją w sprzeczności z powyższym stwierdzeniem, pokazując, że o 43% więcej idei wygenerowały pojedynczy uczestnicy badania w porównaniu do ich grup.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies