Atrybucja przyczynowa doświadczenia konsumenta a kształtowanie postaw konsumenckich Consumer experience causal attribution and the origination of consumer attitudes
Celem artykułu jest przedstawienie propozycji modelu teoretycznego
opisującego rolę atrybucji doświadczeń konsumentów w kształtowaniu ich postaw wobec
organizacji. Jako wniosek z analizy istniejących w literaturze przedmiotu modeli
i wyników empirycznych wskazano, że nawet w przypadku atrybucji poza organizacją
(tj. gdy konsument uznaje przyczynę swojego doświadczenia za niezwiązaną z organizacją)
istnieją mechanizmy (określone jako: rola emocji, rola skojarzeń oraz sprzężenie
interakcji), poprzez które doświadczenie konsumenta może wpływać na jego postawę
wobec organizacji. Omówiono możliwości wykorzystania przez organizacje informacji
dotyczących atrybucji doświadczeń swoich klientów.
The paper aims to present a proposed framework depicting the role of consumer
experience attribution in the origination of consumer attitudes towards the organization.
As a conclusion from the analysis of models and empirical findings existing in
the literature, it has been suggested, that even in case of the experience attribution outside
an organization, there exist mechanisms (based on emotions, associations and interaction
feedback) through which the experience can impact the consumer attitudes towards
this organization. There were discussed the possibilities of how an organization
can utilize the information on customer experience attribution.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00