Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Strategia cyfrowa współczesnej organizacji

Tytuł:
Strategia cyfrowa współczesnej organizacji
Digital business strategy
Autorzy:
Olszak, Celina M.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/590549.pdf
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Tematy:
Strategia biznesu
Strategia cyfrowa biznesu
Strategia informacyjna
Digital business strategy
Information strategy
Organization management
Źródło:
Studia Ekonomiczne; 2015, 232; 164-177
2083-8611
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Głównym celem artykułu jest zaprezentowanie najważniejszych założeń, leżących u podstaw strategii cyfrowej współczesnych organizacji. Struktura opracowania oraz zastosowane metody badawcze zostały podporządkowane wyznaczonemu celowi, a zatem w pierwszej kolejności dokonano przeglądu literatury przedmiotu na temat strategii informacyjnej. Następnie opisano nową, wyłaniającą się strategię cyfrową biznesu. W dalszej kolejności dokonano eksploracji czterech wymiarów strategii cyfrowej, które odróżniają ją od wcześniejszych strategii informacyjnych organizacji i które dotyczą: zakresu strategii, jej skali, szybkości oraz źródeł tworzenia wartości. Zilustrowano, jak różne firmy, np. Google, Facebook, Sony, Twitter oraz Microsoft budują swoją pozycję rynkową, opierając się na zasobach cyfrowych i nowych modelach biznesu. Ostatecznie zidentyfikowano kluczowe zagadnienia wymagające prowadzenia dalszych badań i analiz w zakresie rozwoju strategii cyfrowej w organizacjach.

The basic goal of this paper is to present the main assumptions underlying the idea of digital business strategy and to identify its most important factors (dimensions) that include: scope of digital business strategy, scale of business strategy, speed of digital business strategy, and sources of value creation and capture. In order to reach such research goal, the structure of this paper was organized as follows. Firstly, an overview of subject literature on information strategy has been conducted. Then, the idea of new generation of digital business strategy has been described. Next, the four themes: scope, scale, speed and sources of value have been explored. Finally, key questions on digital business strategy themes have been identified.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies