Celem artykułu jest określenie prawidłowości percepcji ekspozycji towarów
w obrębie regału sklepowego, a w szczególności ustalenie, w jakim stopniu wzrost
badanych determinuje sposób patrzenia na ekspozycję towarów na regale. Dla realizacji
tego celu przeprowadzono badanie metodą eksperymentu z wykorzystaniem mobilnego
eye-trackera na grupie 48 studentów Wydziału Zarządzania oraz Wydziału Towaroznawstwa
Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu w laboratorium ShopLab, które
dzięki swojemu wyposażeniu odzwierciedla warunki panujące w sklepie stacjonarnym.
Wyniki badania wykazały istotną zależność pomiędzy wzrostem uczestników a wysokością,
na jakiej była umieszczona półka, od której rozpoczynali oni poszukiwanie produktu.
The paper presents results of experiment on visual perception of products
placed on stores’ shelves. The experiment was carried out by using mobile eye-tracker.
In the research participated a group of 48 students of Faculty of Management as well as
Commodity Science at The Poznan University of Economics and Business. The experiment
was conducted in the facility of ShopLab reflecting grocery store.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00