Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Świadomość ekologiczna przedsiębiorców jako element zrównoważonego rozwoju

Tytuł:
Świadomość ekologiczna przedsiębiorców jako element zrównoważonego rozwoju
Environmental awareness as an element of sustainable development
Autorzy:
Zuzek, Dagmara K.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/589619.pdf
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Tematy:
Małe i średnie przedsiębiorstwa
Świadomość ekologiczna
Zrównoważony rozwój
Environmental awareness
Small and medium-sized enterprises
Sustainable development
Źródło:
Studia Ekonomiczne; 2017, 326; 162-171
2083-8611
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Świadomość ekologiczna człowieka jest wyrazem jego wiedzy o środowisku oraz umiejętności dostrzegania zjawisk, ich wzajemnych relacji, przyczyn i skutków, a także gotowości podjęcia działań na rzecz ochrony środowiska naturalnego. Istnieje także potrzeba podjęcia przemyślanych i zintegrowanych działań zmierzających do pogłębienia i ugruntowania wiedzy oraz budowania i wzmocnienia świadomości ekologicznej przedsiębiorców. W artykule zdefiniowano pojęcie świadomości ekologicznej oraz opisano sposoby postrzegania środowiska przez przedsiębiorców. Przedstawiono wyniki badań własnych przeprowadzonych w 2016 r., wśród przedsiębiorców z województwa małopolskiego. Istotą stosowanej metody badawczej były badania ankietowe, z wykorzystaniem kwestionariusza poddanego analizie statystycznej.

The ecological awareness is an expression of genuine knowledge of nature, along with the competence in apprehending various phenomena, their interdependence, causes and conceivable outcomes; it also encompasses people’s alacrity to act with the purpose of preserving the environment. The findings indicate an importunate need for integrated activities for the entrepreneurs, aimed at broadening their knowledge, as of forming and strengthening their ecological awareness, irrespective of their activities. This article describes the concept of environmental awareness and the most current environmental risks. It also shows the results of own study conducted in 2016 among entrepreneurs of Małopolska Voivodship. The essence of the research method used was a questionnaire distributed to respondents.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies