O procesach innowacyjności w organizacjach pisze się wiele, wskazując, że są one źródłem efektywności i przewagi konkurencyjnej. Najczęściej jednak konstrukt innowacyjności traktowany jest w izolacji od innych, tymczasem przecież sama
innowacyjność nie tworzy wartości. Dopiero komercjalizacja innowacji może mieć przełożenie na efektywność i inne rezultaty. W artykule wskazano na potrzebę rozpatrywania innowacyjności w wymiarze strategicznym, jako procesów, które powinny zyskać
wsparcie organizacji i być połączone z procesami przedsiębiorczości organizacyjnej. Przedstawiono też wyniki badań empirycznych, oceniających poziom innowacyjności strategicznej przedsiębiorstw w Polsce.
Much has been said about organizational innovativeness, and its effects on competitive advantage or performance. However, innovativeness is often regarded as a stand-alone construct, and as it cannot create value on its own, it should be analyzed on
the strategic level together with the entrepreneurship processes. This paper seeks to explain the construct of strategic innovativeness by linking various concepts and perspectives. Research results are presented, showing the level of strategic innovativeness in 606 Polish organizations, as well as analyzing their ability to reconcile the paradox between generating and discovering new ideas for innovations.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00