Typologia postaw etnocentrycznych na rynku usług ubezpieczeniowych - implikacje dla strategii marketingowej Typology of ethnocentric attitudes in Polish insurance market - implications for marketing strategy
W dobie postępującego procesu globalizacji obserwuje się skłonność do
zachowania indywidualizacji w wyborze środków zaspokojenia potrzeb oraz dążenie do
utrzymania narodowej tożsamości m.in. poprzez przyjmowanie postawy etnocentrycznej
w sferze konsumpcji. W obliczu postępującej internacjonalizacji rynku ubezpieczeń
w Polsce zrozumienie postaw konsumenckich wobec krajowych i zagranicznych usługodawców
staje się kluczowe. W artykule zaprezentowano przeprowadzoną procedurę typologii,
podjętą w oparciu o poziom tendencji etnocentrycznych konsumentów na omawianym
rynku. W toku zastosowanej analizy skupień zostały wyodrębnione trzy typy konsumentów.
Wskazano również istotność uzyskanej wiedzy na temat etnocentrycznych postaw
konsumentów indywidualnych na rynku usług ubezpieczeniowych z punktu widzenia
praktyki rynkowej.
In the era of globalization and increasing number of companies operating
internationally, consumers are not isolated from these changes and make certain adaptive
decisions such as preference of local service providers in the form of ethnocentric attitude.
As a result, with growing internationalization of insurance services market in Poland
understanding of consumer attitudes towards domestic and foreign institutions appears to
be crucial. The article presents the results of typology of consumers’ attitudes towards
domestic and foreign companies in Polish insurance market. Final set of three profiles is
identified with the use of k-means clustering method. It was also underlined how the
knowledge about consumer ethnocentric attitudes can be valuable from a managerial
point of view.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00