Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Konceptualna charakterystyka przedsiębiorstwa międzynarodowego – przedsiębiorstwo tradycyjne

Tytuł:
Konceptualna charakterystyka przedsiębiorstwa międzynarodowego – przedsiębiorstwo tradycyjne
Conceptual characteristics of MNC – traditional MNC
Autorzy:
Dziubińska, Agnieszka
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/589363.pdf
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Tematy:
Architektura organizacji
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
Strategia
Architecture of organization
MNC
Strategy
Źródło:
Studia Ekonomiczne; 2015, 222; 34-52
2083-8611
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Pojęcie przedsiębiorstwa międzynarodowego w naukach o zarządzaniu nie jest jednoznaczne. Zróżnicowana wykładnia działalności przekraczającej granice krajów wynika z jej długiej tradycji, która zaowocowała wielością ujęć zagadnienia w teorii przedmiotu. Obserwowane od ponad dekady bezprecedensowe przyspieszenie procesów globalizacji w naturalny sposób zmieniło także prowadzoną na scenie globalnej aktywność biznesową. Do języka nauki wszedł już zwyczaj powoływania się na tradycyjną i współczesną jej wizję. W związku z powyższym celem artykułu jest przedstawienie wyników studiów literatury przedmiotu zmierzających do wskazania wyznaczników stanowiących o swoistości tradycyjnego przedsiębiorstwa międzynarodowego. Wynikiem analizy jest wyselekcjonowanie koncepcji, które w teorii odwzorują tradycyjne przedsiębiorstwo międzynarodowe, wskazanie związków między tymi koncepcjami oraz opracowanie kluczowego profilu charakterystycznego tak rozumianej organizacji.

The term of multinational enterprise in management science is not unequivocal. Differentiated understating of operation across borders stems from its long tradition which has resulted in multiplicity of interpretation in management theory. The unprecedented acceleration of globalization processes that has been observed from one decade leads naturally to a change of international business. The science usually refers to its traditional and modern vision. As a result, the aim of this paper is to present results of literature study aimed at indicating determinants underlying specificity of traditional international enterprise. It allows for a selection of conceptions that reflect traditional international enterprise in theory to be done. Both the linkages among them and the profile of enterprises understood in accordance with their postulates are presented.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies