Planowana aktywność zawodowa absolwentów szkół wyższych (na przykładzie Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach). Planned professional activity of graduates of higher education (on the example of the University of Economics in Katowice)
Badania opinii studentów pomagają uczelniom w kształtowaniu wewnętrznej
polityki edukacyjnej m.in. poprzez dostosowanie oferty programowej do ich oczekiwań.
Celem artykułu jest identyfikacja motywów i oczekiwań studentów związanych
z kształceniem w uczelni wyższej na wybranych kierunkach ekonomicznych oraz ich planowanej
tranzycji z systemu szkolnictwa wyższego na rynek pracy. Uzyskane wyniki
badań pokazały, że populacja studentów na dwóch kierunkach studiów w Uniwersytecie
Ekonomicznym w Katowicach (ekonomia i zarządzanie) jest silnie sfeminizowana.
Studenci kierunku zarządzanie częściej niż studenci ekonomii deklarują postawy przedsiębiorcze,
tj. chcą po uzyskaniu dyplomu założyć własną firmę. Relatywnie spory odsetek
studentów nie miał, w momencie przeprowadzania badań, sprecyzowanych planów zawodowych
(ponad 12,5%). Ponad połowa studentów ekonomii nie zamierza kontynuować nauki.
W przypadku studentów kierunku zarządzanie odsetek ten jest mniejszy i wynosi 46%.
Student opinion surveys help universities to shape their education policy,
including by adapting the program offer to their expectations. The goal of the paper is to
identify motives and expectations of students concerning higher education at selected
majors and their transitions from the higher education system to the labour market. The
research results showed that the student population in two majors of study at the University of Economics in Katowice (economics and management) is strongly feminised.
Students of management major more often than students of economics major declare
entrepreneurial attitudes, i.e. they want to start their own business after graduating.
A relatively large percentage of students did not have, at the time of the research, specific
career plans (over 12.5%). More than half of students of economics major do not
intend to continue their education. In the case of students of management major, this
percentage is smaller and amounts to 46%.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00