Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Motywy udzielania pożyczek rodzinnych w świetle badań własnych

Tytuł:
Motywy udzielania pożyczek rodzinnych w świetle badań własnych
Motives for family loans in the light of the authors own research
Autorzy:
Solarz, Małgorzata
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/589062.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Tematy:
Altruizm
Egoizm
Empatia
Finanse osobiste
Pożyczki rodzinne
Altruism
Egoism
Empathy
Family loans
Personal finance
Źródło:
Studia Ekonomiczne; 2016, 282; 199-209
2083-8611
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Rozpoznanie oraz charakterystyka podstawowych motywów udzielania pożyczek rodzinnych stały się celem głównym niniejszego artykułu. Metody badawcze wykorzystane w pracy to: krytyczna analiza literatury przedmiotu, metody statystyczne oraz metoda sondażu diagnostycznego. Dane empiryczne pochodzą z ogólnopolskich badań ankietowych zrealizowanych w styczniu 2016 r. Z przeprowadzonych badań własnych wynika, że Polacy decydują się udzielić pożyczki członkom swojej rodziny z różnych pobudek. Wśród nich znalazły się m.in.: brak asertywności (43% wskazań), altruizm krewniaczy (42%), empatia (34%), wdzięczność (33%), altruizm odwzajemniony (24%), egoizm (26%) i powinność moralna/religijna (18%).

The identification and characteristics of basic motives for granting family loans have become the purpose of the presented article. The research methods used in the course of the study were as follows: critical review of the subject literature, statistical methods and a diagnostic survey. The empirical data originate from the nationwide surveys carried out in in January 2016. The author’s own research shows that Poles decide to loan money to family members for various reasons. Among them the following were listed, e.g.: lack of assertiveness (43% of the responses provided), kin altruism (42%), empathy (34%), gratitude (33%), reciprocal altruism (24%), egoism (26%) and moral/religious duty (18%).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies