W artykule ukazano związek pomiędzy typem strategii migracji klientów
do kanału on-line (przymusowa, swobodna, oparta na karach/nagrodach) a zmianą
w poziomie lojalności względem usługodawcy. Celem artykułu jest znalezienie odpowiedzi
na pytanie badawcze: czy rodzaj zastosowanej strategii migracji klientów do
kanału on-line ma wpływ na lojalność klientów? Pierwsza część artykułu stanowi tło
teoretyczne do badania zagadnienia lojalności konsumentów. W części empirycznej, na
przykładzie usług telekomunikacyjnych, wykorzystano podejście scenariuszowe. Wyniki
badania wykazały, że jakakolwiek zmiana w dotychczasowych warunkach współpracy
usługodawcy z klientem wpływa na poziom jego lojalności, rozumianej jako intencja
zakupu kolejnej usługi. W końcowej części artykułu sformułowano wnioski oraz praktyczne
implikacje.
The article indicates the relationship between type of e-channel migration
strategy (forced/ voluntary strategy, based on punishment/reward) and the change in
level of loyalty to the service provider. The purpose of this article was to find out: Does
the type of customer migration strategy to the online channel have an impact on
customer loyalty? The study (scenario approach, case of telecommunications services)
results suggest that any change in the conditions of cooperation between customer and
service supplier affects the level of customer loyalty. In the final part of the article
conclusions and practical implications were formulated.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00