Zaangażowanie (się) konsumentów a kształtowanie innowacji w sferze produktu i komunikacji marketingowej Consumer engagement and its influence on innovations in product and marketing communications
Celem opracowania jest identyfikacja koncepcji zaangażowania (się)
konsumentów w kontekście obszarów jej wykorzystania w ramach aktywności związanych
z tworzeniem innowacyjnych produktów i rozwiązań w komunikacji marketingowej.
Wyjaśniono istotę i złożoność tej koncepcji oraz jej związki z kategoriami pokrewnymi.
Dzięki pogłębionym studiom literaturowym ustalono, że rosnące zaangażowanie
(się) konsumentów przejawia się dwutorowo. Jeden obszar aktywności wyraża się we
współtworzeniu nowych produktów i doskonaleniu już oferowanych, co jest przeważnie
inicjowane przez przedsiębiorstwo. Drugi obszar objawia się w aktywnym procesie,
inicjowanym zwykle przez samych konsumentów, wyrażającym się w poszukiwaniu
i przekazywaniu informacji oraz wymianie opinii na temat firmy i jej oferty, głównie
poprzez interaktywne media społecznościowe.
The Customer Engagement as the part of activity in creation of innovative
products and new solutions in marketing communications is the subject of this research.
This article explains the essence and complexity of this concept and its relationships
with related categories. The paper applies secondary research in the form of critical
analysis of literature. It has been established that the growing engagement of consumers
manifests itself in two ways. Co-creation of new products and improvements already
offered is one area of activity (mainly initiated by the company). Searching for information
and communication, exchanging opinions about the company and its offerings is
the second area of consumer engagement. It is a process usually initiated by consumers
themselves (mainly through interactive social media).
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00