Społeczny charakter public relations - praca specjalisty PR w społeczeństwie i dla społeczeństwa The Social Nature of Public Relations - PR Specialist Work in the Society and for Society
W artykule została postawiona teza, że o stopniu profesjonalizmu, o etyczności czy nieetyczności zachowań specjalistów PR można mówić oceniając wpływ realizowanych przez nich zadań na społeczeństwo. Uznano tym samym społeczeństwo - w którym są realizowane działania PR dla określonych podmiotów- zleceniodawców i których odbiorcami są wybrane grupy interesariuszy - jako pełnoprawną grupę odbiorców działań oraz jednocześnie wysunięto postulat, aby uznać społeczeństwo za grupę, której uwzględnianie w ocenie skutków realizowanych strategii PR i badanie ich wpływu na kondycję tej grupy jest głównym kryterium w ocenie etyczności podjętych działań public relations.
The article emphasises social character of public relations activities, interaction of organizations and society, and puts forward a thesis that the criterion of ethics in public relations activities is how much impact they have on a society: if a PR strategy is profitable only for one or two arties of the so called ethical triangle - an ordering and a contracting party, but excludes the profit to a society, then such activities may be recognized as unethical. To estimate whether activities of PR specialists are ethical or unethical, one must evaluate the impact of those activities on a society.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00