Przedmiotem rozważań podjętych w artykule jest problematyka racjonalności
postępowania konsumentów na współczesnym rynku. Tematyka racjonalności
konsumpcji i zachowań konsumentów zyskuje coraz większe znaczenie we współczesnej
ekonomii, zarówno na poziomie mikro-, jak i makroekonomicznym. Ocenę racjonalności
odniesiono do wiedzy ekonomicznej polskich konsumentów, subiektywnej oceny poziomu
tej wiedzy, poznania źródeł wiedzy ekonomicznej konsumentów, ich oceny pod
kątem wiarygodności i stopnia wykorzystania, a także do potrzeby i gotowości jej pogłębienia.
Podstawą źródłową prowadzonych analiz były ogólnopolskie badania bezpośrednie
oraz przegląd literatury przedmiotu.
The subject of considerations taken up in the article is the issue of rationality
of consumers’ behavior in the modern market. Issues of rational consumption and consumer
behavior are becoming increasingly important in modern economics, both at the
micro- and macro-scale level. The assessment of rationality was referred to the economic
knowledge of Polish consumers, to subjective assessment of the level of this knowledge,
to the recognition of sources of consumers’ economic knowledge, their assessment in
terms of credibility and degree of usage as well as to the need and readiness to its deepening.
Source data base for the analysis was nationwide direct research and literature
review on the subject.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00