Identyfikacja profilu kultury organizacyjnej usługodawcy logistycznego z wykorzystaniem modelu wartości konkurujących Identification of organizational culture profile of logistics service provider using the competing values model
Niniejszy artykuł ma charakter studium przypadku. Jego głównym celem
jest zaprezentowanie obecnego i pożądanego profilu kultury organizacyjnej jednego
z czołowych przedstawicieli sektora usług logistycznych. Podjęty problem zrealizowano
na podstawie wtórnych i pierwotnych źródeł informacji. Badania bezpośrednie przeprowadzono
na próbie liczącej 43 pracowników firmy. Próba ta stanowiła ponad 40% ogółu
zatrudnionych. W analizie statystycznej wykorzystano standardowe miary statystyki
opisowej. Wyniki wskazują, że usługodawca jest przykładem organizacji, w której dominuje
kultura rynku. W badaniu odnotowano także istnienie znacznych rozbieżności
między kulturą obecną a pożądaną. Świadczy to o raczej małym zadowoleniu respondentów
i wiąże się z potrzebą przesunięcia nacisku w stronę kultury klanu i adhokracji.
This article provides a case study analysis which main goal was to present the
current and preferred organizational culture profiles of one of the leading representatives of
logistics service providers. The research problem was realized on the basis of primary and
secondary data sources. Direct research was conducted on a sample of 43 employees of the
company. This sample represented more than 40% of total employees. Standard measures of
descriptive statistics were used in the statistical analysis. The results indicate that the service
provider is an example of an organization which is dominated by culture market. The study
also noted the existence of significant differences between the current and preferred culture,
which indicates rather small satisfaction of respondents and it is connected with a shift in
focus towards the clan and adhocracy-type organization.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00