Wirtualna rzeczywistość (WR) i rozszerzona rzeczywistość (RR) to przykłady
nowych technologii, które silnie kształtują działania podmiotów rynku. Celem
niniejszego artykułu jest ocena oddziaływania WR i RR na zachowania konsumentów.
Opracowanie ma charakter teoretyczno-przeglądowy. Przeprowadzono w nim kwerendę
literatury, głównie anglojęzycznej, poświęconej znaczeniu wirtualnej oraz rozszerzonej
rzeczywistości w zachowaniach współczesnych klientów i możliwości ich wykorzystywania
przez podmioty strony podażowej. Punktem wyjścia była identyfikacja obu kategorii.
Następnie w nawiązaniu do teorii zachowań konsumentów wskazano potencjalne
przesłanki ich zainteresowania powyższymi technologiami. Finalnie przytoczono przykłady
konkretnych zastosowań WR i RR na rynku.
Virtual Reality (VR) and Augmented Reality (AR) are new technologies,
which strongly influence entities performance on the market. In the paper the focus is on
consumer behaviour. The aim of the article is an assessment of the role of VR and AR in
consumer behaviour mediation. The article has theoretical character. The review of literature,
mainly in English, was provided. The examples of VR and AR application were
presented.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00