Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wykształcenie a potrzeby rynku pracy - klasyfikacja absolwentów Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie

Tytuł:
Wykształcenie a potrzeby rynku pracy - klasyfikacja absolwentów Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Education and the needs of labor market - classification of graduates of Warsaw University of Life Sciences
Autorzy:
Pietrzak, Piotr
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/587776.pdf
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Tematy:
Absolwenci
Rynek pracy
Szkolnictwo wyższe
Graduates
Higher education
Labor market
Źródło:
Studia Ekonomiczne; 2018, 354; 80-93
2083-8611
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule podjęto dyskusję na temat sytuacji absolwentów na rynku pracy. Weryfikację empiryczną przeprowadzono w oparciu o dane zaczerpnięte z Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Zaprezentowane badanie posiada charakter pilotażowy i dotyczy 1189 absolwentów Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Grupowania absolwentów dokonano przy użyciu metody Warda, stosując odległość eukli-desową. Przeprowadzona procedura pozwoliła na wyodrębnienie sześciu grup absolwen-tów różniących się profilem ekonomicznym. Najogólniej najwyższe prywatne korzyści finansowe z wykształcenia wyższego odnoszą absolwenci kierunków: informatyka, infor-matyka i ekonometria oraz technologia drewna, zaś najniższe absolwenci architektury krajobrazu oraz ochrony środowiska.

The paper discusses the situation of graduates in the labor market. Empirical verification was based on data taken from the Ministry of Science and Higher Education. The research is a pilot study and concerns 2095 graduates of Warsaw University of Life Sciences. Cluster analysis was performed using Ward’s method and squared Euclidean distance. Six strategic groups of graduates differing in economic profile were delineated. In general, the highest private monetary benefits of higher education were achieved by graduates of three fields of study: Informatics, Informatics and Econometrics and Wood Technology, while the lowest graduates of Landscape Architecture and Environmental Protection.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies