Rezygnacja z usługi - czy dostawcy utrudniają klientom odejścia? Resignation from services - whether service providers make it difficult for customers to leave?
W artykule wskazano sposoby przeciwdziałania rezygnacji klientów
z usług. W części teoretycznej przedstawiono strategie przeciwdziałania odejściom
klientów w celu zwiększenia ich życiowej wartości, budowy zysków i wartości firmy.
W części empirycznej zaprezentowano wyniki badań własnych (ilościowych n = 1103
i jakościowych n = 110), dotyczących częstotliwości, sposobów oraz motywacji wyboru
kanałów marketingowych, w których konsumencji składają rezygnację. Przeprowadzona
analiza dowodzi, że dostawcy niedostatecznie ułatwiają odejścia w kanałach zdalnych,
co skutkuje wysoką częstotliwością odejść, realizowanych w formie bezpośredniej osobistej
obsługi.
Article suggests ways of preventing customer churn by service providers. In
the theoretical part the authors present different strategies preventing churn in order to
increase customer life values, build profit and firm value. In the empirical part the results
of authors’ own research (quantitative study, n = 1103, CAPI and qualitative study,
n = 110, observation diary) are presented: frequency, methods and motivations of choice
marketing channels for churning. The analysis demonstrates that suppliers insufficiently
facilitate the churn in the remote channels which results in high frequency of custoemr
leave realized through offline channel (direct customer service).
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00