Zastosowanie metod opartych na relacji przewyższania i analizie werbalnej do wspomagania decyzji związanych z ubieganiem się o akredytację AACSB Using methods based on outranking relation and verbal decision analysis for decision aiding in the process of applying for AACSB accreditation
AACSB International to założona w 1916 r. w Stanach Zjednoczonych prestiżowa organizacja non-profit, zrzeszająca instytucje edukacyjne, firmy i inne podmioty z całego świata mające na celu rozwój szkolnictwa wyższego w zakresie nauk
ekonomicznych.
Jedną z głównych form działania AACSB International jest akredytowanie szkół wyższych realizujących programy nauczania w obszarze biznesu, zarządzania oraz rachunkowości
na studiach licencjackich, magisterskich i doktoranckich. Uzyskanie akredytacji AACSB wymaga przejścia przez wieloetapowy proces, w trakcie którego konieczne
jest podejmowanie licznych decyzji. Jedna z nich dotyczy określenia grup szkół wyższych, z którymi ubiegająca się o akredytację instytucja będzie porównywana. Obejmują
one: grupę szkół konkurencyjnych, grupę szkół porównywalnych oraz grupę szkół, do których dana instytucja aspiruje.
Celem pracy jest przedstawienie możliwości wykorzystania analizy werbalnej oraz metod wielokryterialnych opartych na relacji przewyższania w procesie selekcji instytucji
edukacyjnych do grupy szkół, do których placówka starająca się o przyznanie akredytacji AACSB aspiruje.
AACSB International is a global, non-profit membership organization of educational institutions, businesses, and other entities devoted to the advancement of management education.
One of the major activities of this organization, established in 1916, is providing internationally recognized accreditation for undergraduate, master’s, and doctoral programs
in business and accounting. Earning AACSB accreditation requires passing through a multi-step process in which it is necessary to take many different decisions. One of them concerns the identification of three Comparison Groups including: a group of competing schools (Competitive Group), a group of comparable schools (Comparable Peer Group) and a group of schools providing a developmental goal for the applicant (Aspirant Group).
The aim of this paper is to apply multi-criteria decision aiding methods based on the outranking approach and verbal decision analysis in the process of selecting Aspirant
Group – schools that represent management education programs or features that the school applying for AACSB accreditation hopes to emulate, and place the vision and
strategy of the applicant in context.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00