Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Rola wyższych szkół ekonomicznych w procesie kreowania wzrostu gospodarczego w Polsce

Tytuł:
Rola wyższych szkół ekonomicznych w procesie kreowania wzrostu gospodarczego w Polsce
The role of the universities of economics in the process of economic growth in Poland
Autorzy:
Dworak, Janusz
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/586634.pdf
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Tematy:
Edukacja
Gospodarka
Inkubator
Marketing
Praktyka
Przedsiębiorczość
Teoria
Economics
Education
Entrepreneurship
Incubator
Practice
Theory
Źródło:
Studia Ekonomiczne; 2015, 229; 35-47
2083-8611
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Wyższe szkoły ekonomiczne kształcą tysiące absolwentów, nie dając im gwarancji zatrudnienia, co powoduje, że z każdym rokiem wzrasta wśród nich bezrobocie. Ta sytuacja zmusza do refleksji i zaproponowania zmian w modelu kształcenia. Jednym z wielu działań przeciwdziałającym narastającemu kryzysowi zatrudnienia może być specjalizacja, która umożliwi przyszłym studentom wybór uczelni przygotowującej ich do wejścia na rynek pracy: ‒ w przedsiębiorstwach, które zatrudniają pracowników do wykonywania powtarzalnych prac biurowo-administracyjnych, czyli rzemieślników precyzyjnie wykonujących przez lata identyczne czynności, ‒ w firmach poszukujących kreatywnych pracowników, mających nowe oryginalne pomysły na zmiany, ponieważ w dobie kryzysu niekonwencjonalne koncepcje mogą okazać się jedynym ratunkiem przed ich likwidacją, ‒ w małych firmach – na własny rachunek. Uczelnie ekonomiczne, realizując taką formę studiowania, musiałyby szybko reagować na zmiany koniunktury w gospodarce, a w wielu przypadkach przypominać inkubatory przedsiębiorczości pomnażające zasoby kapitału intelektualnego i społecznego każdego ze studentów.

Economic colleges educate thousands of graduates without giving them job security. It increases unemployment among them each year. This situation makes us to reflect and to propose changes in the model of education. One of the many ways counteracting the growing crisis of employment, may be specialization of universities. It would allow students to choose the next school preparing them to enter the labor market: ‒ in businesses that employ workers to perform repetitive office and administrative work, the artisans engaged in the same steps over the years; ‒ in companies seeking creative staff, with new original ideas for change, because in times of crisis unconventional ideas can be the only salvation from the liquidation; ‒ in small businesses – the self-employed. Business schools implementing this form of study would have to react quickly to changes in the economy, and in many cases, to resemble incubators multipliers intellectual capital resources and social development of each student.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies