Sustainable consumption in consumer behaviour of young Polish consumers Zrównoważona konsumpcja w zachowaniach konsumenckich polskich młodych konsumentów
On the basis of a critical analysis of related literature, the article attempts to
explain the concept and essence of sustainable consumption, a dynamically evolving consumer
trend, and its connection with Fair Trade. The article seeks to identify young people’s
consumer attitudes and behaviours that can be defined as sustainable consumption.
It strives to explain what most motivates young people to participate in sustainable consumption.
The tool used to conduct the research was the original author’s questionnaire
comprising 50 closed-ended questions regarding alternative consumer trends, including sustainable
consumption. The survey was carried out from 1st February to 1st May, 2018.
In accordance with the research assumptions, 589 people aged 18-34, belonging to the
Y and Z Generations, took part in the survey. The research has shown that young people’s
pro-environmental behaviours that can be classified as sustainable consumption depend on
their gender, age, monthly disposable income, and place of residence.
W artykule, w oparciu o krytyczną analizę literatury przedmiotu, podjęto próbę
wyjaśnienia pojęcia i istoty dynamicznie rozwijającego się trendu konsumenckiego, jakim
jest zrównoważona konsumpcja, a następie jego powiązania z ideą Sprawiedliwego
Handlu. Celem artykułu jest identyfikacja postaw i zachowań konsumenckich młodych
polskich konsumentów, które wpisują się w ideę zrównoważonej konsumpcji. W opracowaniu
podjęto próbę wyjaśnienia, co najbardziej motywuje młodych ludzi do uczestniczenia
w zrównoważonej konsumpcji. Narzędziem wykorzystanym do przeprowadzenia
badania był autorski kwestionariusz składający się z 50 pytań zamkniętych,
dotyczący alternatywnych trendów konsumenckich, w tym zrównoważonej konsumpcji.
Badania zostały przeprowadzone w okresie od 1 lutego do 1 maja 2018 roku. Zgodnie
z przyjętymi założeniami badawczymi w badaniu wzięło udział 589 osób w wieku 18-34
lat, należących do pokolenia Y i Z. Przeprowadzone badania wykazały, że zachowania
proekologiczne młodych osób, wpisujące się w ideę zrównoważonej konsumpcji, są
uzależnione od płci respondentów, ich wieku, poziomu miesięcznego rozporządzalnego
dochodu oraz miejsca zamieszkania.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00