Fear appeals have long been used in marketing communication as a persuasive messaging that attempts to arouse fear in order to divert behaviour, and death is the ultimate form of fear for mankind. This paper explores the use of fear appeals specifically through an investigation into how death is used in advertising efforts. The authors introduce the term necromarketing and proposes dual routes of death marketing: explicit and implicit. This paper explains the term necromarketing and provides examples of necromarketing to support the dual rotes used in persuasion.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00