Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ludność z wyższym wykształceniem wśród mieszkańców województwa opolskiego w świetle NSP 2002 i 2011

Tytuł:
Ludność z wyższym wykształceniem wśród mieszkańców województwa opolskiego w świetle NSP 2002 i 2011
People with higher education among the inhabitants of Opole voivodeship according to Polish census of 2002 and 2011
Autorzy:
Moj, Magdalena
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/586197.pdf
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Tematy:
Miasto
Wieś
Województwo opolskie
Wykształcenie wyższe
City
Higher education
Opole voivodeship
Village
Źródło:
Studia Ekonomiczne; 2015, 223; 268-278
2083-8611
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem analizy było zbadanie, czy dysproporcje przestrzenne w liczbie osób z wykształceniem wyższym się wyrównują, czy też pogłębiają. Podejmując problem zmian w poziomie wykształcenia mieszkańców województwa opolskiego, przeanalizowano wybrane dane z NSP z 2002 i 2011 r., ze szczególnym uwzględnieniem osób z wykształceniem wyższym. Zaprezentowano je na poziomie województw, miast i wsi Opolszczyzny. W artykule została zastosowana metoda szeroko rozumianej analizy na podstawie źródeł danych statystycznych; wykorzystano także metodę porównawczą oraz przedstawiono rezultaty badania.

The purpose of the analysis is to investigate if the spatial asymmetry among higher educated people is equalising, or deepening. Discussing the problem of changes in the educational level within the inhabitants of Opole Voivodeship, the author analyses chosen statistical data presented in the Polish census of 2002 and 2011, emphasising higher educated people. The data considers different administrative levels, i.e. voivodeship, cities and villages of Opole Province. In the broad sense, the author uses the statistical data analysis method, as well as, comparative method and results presentation.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies