Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Payment habits and the development of innovative payment instruments in Poland

Tytuł:
Payment habits and the development of innovative payment instruments in Poland
Perspektywy rozwoju innowacyjnych instrumentów płatniczych w Polsce
Autorzy:
Harasim, Janina
Klimontowicz, Monika
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/585860.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Tematy:
Innovative payment instruments
Payment habits
Retail payments’ development
Innowacyjne instrument płatnicze
Rozwój płatności detalicznych
Źródło:
Studia Ekonomiczne; 2016, 275; 42-56
2083-8611
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The rapid technology development has caused huge changes in retail payments all over the world. and Innovative payment methods are emerging globally. Their development is mostly influenced by local social drivers. The purpose of the paper is to present the Polish retail payment market’s pros-pects from the perspective of customers’ preferences and habits. The analysis is based on a customer survey held in 2013. Research results show that a small percentage of Polish customers use payment innovations. Contactless cards are the only one exception. Thus, the decrease of cash payments should not be assumed in the nearest future.

Gwałtowny rozwój technologii zaowocował istotnymi zmianami w obszarze płatności detalicznych na całym świecie, w tym pojawieniem się innowacyjnych instrumentów płatniczych. Ich rozwój w znacznej mierze zależy od lokalnych uwarunkowań i zwyczajów płatniczych. Celem artykułu jest przedstawienie perspektyw rozwoju innowacyjnych instrumentów płatniczych, biorąc pod uwagę dotychczasowe zwyczaje i preferencje płatnicze Polaków. Analiza opiera się na wynikach badań empirycznych przeprowadzonych w 2013 r. W wyniku badań ustalono, że tylko niewielki odsetek konsumentów używa innowacyjnych instrumentów płatniczych (za wyjątkiem kart zbliżeniowych). Ponieważ innowacyjne instrumenty płatnicze stanowią przede wszystkim konkurencję dla gotówki, nie należy w najbliższym czasie przewidywać znaczącego spadku jej udziału w realizowanych płatnościach.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies