W ostatnich latach znacznie wzrosła rola wirtualnych społeczności marek.
Są to społeczności skupione wokół marki, których członkowie wchodzą w interakcje
z marką oraz wymieniają się informacjami w Internecie. Wirtualne społeczności marek są
najczęściej umiejscowione na portalach społecznościowych jako fanpage’e, czyli publicznie
dostępne strony umożliwiające aktywną interakcję pomiędzy użytkownikami. Fanpage’e stanowią
dziś ważne narzędzie komunikacji marketingowej firmy. Celem artykułu jest identyfikacja
typów uczestników wirtualnych społeczności marek w zależności od wybranych kryteriów.
Artykuł został opracowany na podstawie studiów literatury polskiej i obcojęzycznej
z zakresu teorii zarządzania marką, e-marketingu oraz mediów społecznościowych. Wykorzystano
w nim także wyniki własnych badań jakościowych prowadzonych metodą etnografii
wirtualnej.
In the recent years the importance of virtual brand communities has grown
significantly. These communities are the ones gathered around a specific brand, where
the members are able to interact with the brand and share information with each other.
Virtual brand communities are usually located in the social media as sites called fanpages
– public websites enabling interaction between users. Fanpages have become an
important tool of marketing communication. The aim of this paper is to identify types of members of virtual brand communities on the basis of chosen criteria. All reflections are
based on the analysis of research results of foreign and Polish authors in the field of
brand management, e-marketing and social media. The qualitative research based on the
method of virtual ethnography was also applied.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00