The article touches the problem of the altar picture from parish church in Strzelce Opolskie whom author had been unknown for a present time. The author describes the painting, focus attention to unmentioned for today signature and confirm the authorship of Trycjusz by comparing the painting with others works of the artist. In the article, the patterns, probables founders, and meaning of Salus Populi Romani are shown. Moreover, the act of foundation explain the artistic relation between Strzelce Opolskie and Kingdom of Poland.
Artykuł porusza problem obrazu ołtarzowego z kościoła parafialnego w Strzelcach Opolskich, którego autorstwo było do tej pory nieznane. Autor opisuje dzieło, zwraca uwagę na wcześniej niewspominaną sygnaturę i potwierdza autorstwo Trycjusza poprzez porównanie działa je z innymi pracami malarza. W tekście zwraca się uwagę na wzory i znaczenie kultu Matki Boskiej Śnieżnej, a także na możliwych fundatorów przedstawienia, dzięki którym sam akt fundacji pokazuje relacje artystyczne Strzelec Opolskich z Koroną.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00