This paper presents an attempt to formalize the concept of the Triple Helix of university-government-industry interactions as a prototype of an innovation ecosystem. Such a formalization is based on game theory principles, methods and models, as well as the methods and instruments of the theory of optimal allocation of resources. The constructed game-theoretic model simulates the phases of R&D, the implementation and commercialization of a new project, as well as the risks and uncertainty in each of these innovation stages.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00