Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Factors determining pro-ecological behaviour and attitudes of clients of co-operative banks in Malopolskie Province

Tytuł:
Factors determining pro-ecological behaviour and attitudes of clients of co-operative banks in Malopolskie Province
Czynniki determinujące proekologiczne zachowania i postawy klientów banków spółdzielczych w województwie małopolskim
Autorzy:
Szafrańska, Monika
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/584513.pdf
Data publikacji:
2020
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Tematy:
determinants
cooperative bank
eco-consumption
bank’s client
environmental responsibility
determinanty
bank spółdzielczy
ekokonsumpcja
klient banku
odpowiedzialność za środowisko
Źródło:
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu; 2020, 64, 3; 175-186
1899-3192
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The main goal of this paper is to provide the description of pro-ecological behaviour and attitudes of clients of cooperative banks as well as to identify selected factors determining those. The main source of data for analysis and conclusions was provided by primary information. The research tool took the form of a survey questionnaire. The purposive sampling was used (310 respondents). Statistical analysis included total statistical indicators and the logistic regression model. Based on the performed studies, it can be stated that in the consumers’ opinion banks established on cooperative principles engage in matters related to environmental protection more than commercial banks. Gender and average monthly per capita income within the consumer’s household were the factors determining the pro-ecological behaviour and attitudes of clients of cooperative banks.

Celem głównym pracy jest charakterystyka proekologicznych zachowań i postaw klientów banków spółdzielczych oraz identyfikacja czynników warunkujących i różnicujących te zachowania. Głównym źródłem danych były informacje pierwotne pochodne z badań własnych. Narzędziem badawczym był kwestionariusz ankiety. Badania przeprowadzono w 2020 r. Zastosowano dobór celowy. Próba badawcza wynosiła 310 osób. Do realizacji celu pracy wykorzystano również źródła wtórne. Analiza statystyczna badanego materiału obejmowała sumaryczne mierniki statystyczne oraz model regresji logistycznej. W opinii konsumentów banki zorganizowane na zasadach spółdzielczych bardziej angażują się w sprawy ochrony środowiska niż banki komercyjne. Klienci banków spółdzielczych identyfikują najczęściej dwa rodzaje aktywności tych instytucji na rzecz ochrony środowiska: prowadzenie ekogospodarki oraz obecność w ofercie produktów proekologicznych. Proekologiczne zachowania i postawy klientów banków determinowały płeć i przeciętny miesięczny dochód przypadający na osobę w gospodarstwie domowym konsumenta.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies