Corporate social responsibility is becoming more and more popular all over the world. It is promoted by governments and transnational organizations. Nevertheless, since its establishment, it has gained a large group of enemies and still meets with a wave of criticism from different sides, beggining from economists, standing on the position that the purpose of business is only to generate income, through philosophers, who see in CSR a new tool for social enslavement, ending at sociologists, who see an element of corporate management and modern control technology in it. The article presents the most important arguments against corporate social responsibility. It also engages in a polemic against opponents of this concept. However, the starting point is the theory of stakeholders, considered by many as the framework of CSR.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00