Cities and metropolises are progressively adopting the concept of the ‘creative city’, in an attempt to differentiate themselves from other cities, and as a remedy for problems of urban development in the postindustrial economy. The creative city combines traditional cultural products, cultural services and heritage with the emerging creative industries such as media, entertainment or architecture. This paper examines how the creative city concept is being developed in Central Europe, analysing Wrocław as an example of the Polish creative city, compared with Budapest, as a Creative City of Design and Prague, as a Creative City of Literature.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00