Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Audyt wewnętrzny w jednostce samorządu terytorialnego – komórka wewnętrzna czy firma zewnętrzna?

Tytuł:
Audyt wewnętrzny w jednostce samorządu terytorialnego – komórka wewnętrzna czy firma zewnętrzna?
Internal auditor in a local government unit – internal unit or external company?
Autorzy:
Kołodziej, Dominika
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/583592.pdf
Data publikacji:
2020
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Tematy:
kontrola zarządcza
audytor wewnętrzny
jednostka samorządu terytorialnego
usługodawca zewnętrzny
internal control
internal auditor
local government unit
external service provider
Źródło:
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu; 2020, 64, 5; 100-108
1899-3192
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Przedmiotem artykułu jest analiza funkcjonowania audytu wewnętrznego w jednostkach samorządu terytorialnego (dalej zwanych jst), w kontekście zapisów ustawy o finansach publicznych (dalej zwanej uofp). Ustawa wprost reguluje możliwość prowadzenia audytu wewnętrznego w jst przez audytora zatrudnionego na umowę o pracę albo usługodawcę zewnętrznego, zatrudnionego na podstawie umowy cywilnoprawnej. Przeprowadzone badania oparto na studiach literaturowych z dziedziny finansów publicznych i kontroli zarządczej. Dokonano analizy i interpretacji aktów prawnych obowiązujących w badanym obszarze. Podsumowanie wyników ankiety dotyczącej funkcjonowania audytu wewnętrznego w jst opublikowane przez Departament Polityki Wydatkowej Ministerstwa Finansów w grudniu 2019 r. stało się podstawą do przeprowadzenia badań empirycznych. Zaprezentowano wyniki badań, których dokonano na podstawie wywiadów z pracownikami 22 jst stanowiących gminy miejsko-wiejskie z terenu województwa śląskiego.

The subject of this article is the analysis of the functioning of internal audit in local government units in the context of the provisions of the Public Finance Act. The Act in question directly regulates the possibility of conducting internal audits in local government units by an employee (auditor) employed on the basis of an employment contract, or an external service provider (physical person or company) employed on the basis of a civil law contract. The research was based on literature studies on public finance, managerial control and internal audit. The analysis and interpretation of legal acts in force in the studied area was also made. Presented are the results of the research, which were carried out on the basis of interviews with employees (internal auditors, secretaries, treasurers and heads of organizational units dealing with the examined area) in 22 local government units, which are urban-rural municipalities from the area of the Silesian Voivodeship.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies