Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Łączenie ilościowych i jakościowych metod analizy sieciowej w badaniach nad współpracą przedsiębiorstw – użyteczność, wyzwania i egzemplifikacja

Tytuł:
Łączenie ilościowych i jakościowych metod analizy sieciowej w badaniach nad współpracą przedsiębiorstw – użyteczność, wyzwania i egzemplifikacja
Combining qualitative and quantitative methods of network analysis in the study of enterprises cooperation – usefulness, challenges and exemplification
Autorzy:
Czernek-Marszałek, Katarzyna
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/583507.pdf
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Tematy:
analiza sieci społecznych
metody jakościowe/ilościowe
współpraca międzyorganizacyjna
region turystyczny
social network analysis
qualitative/quantitative methods
inter-organizational cooperation
tourist region
Źródło:
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu; 2018, 538; 84-94
1899-3192
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Współpraca międzyorganizacyjna jest kluczowym warunkiem przetrwania i rozwoju przedsiębiorstw, w tym także przedsiębiorstw turystycznych. Warunkuje ona również konkurencyjność obszarów turystycznych, na których funkcjonują owe przedsiębiorstwa. Kooperację taką bada się, wykorzystując różne teorie/koncepcje oraz metody i narzędzia badawcze. Wśród nich ważna jest koncepcja sieci społecznych oraz metody analizy sieciowej (SNA – Social Network Analysis). Mogą one mieć charakter zarówno ilościowy, jak i jakościowy i wzajemnie się uzupełniają, gdyż każda z metod ma inne zalety. W literaturze, zarówno krajowej, jak i zagranicznej, analiza sieciowa stosowana jest jednak głównie poprzez wykorzystanie albo jedynie metod ilościowych, albo jakościowych. Celem niniejszego artykułu jest zatem przedstawienie i egzemplifikacja użyteczności łączenia ilościowych i jakościowych metod analizy sieciowej w badaniach nad współpracą przedsiębiorstw na przykładzie podmiotów z sektora turystyki.

Inter-organizational cooperation is a key condition for the survival and development of enterprises, including tourism companies. It also determines the competitiveness of tourist areas on which these enterprises operate. This cooperation is examined using various theories/ concepts as well as research methods and tools. Among them, the concept of social networks and the methods of network analysis (SNA – Social Network Analysis) are important. They can be both quantitative and qualitative and they can complement each other since each of those methods has different advantages. In the literature, both domestic and foreign, network analysis is mainly adopted by using either only quantitative or qualitative methods. Thus, the aim of the paper is to present and exemplify the usefulness of combining quantitative and qualitative methods of network analysis in research on cooperation of enterprises on the example of entities from the tourism sector.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies