Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Free time and its use depending on the professional status of respondents – selected results of the research on the students’ free time

Tytuł:
Free time and its use depending on the professional status of respondents – selected results of the research on the students’ free time
Czas wolny i jego wykorzystanie a status zawodowy respondentów – wybrane wyniki dwukrotnych badań zasobu czasu wolnego studentów
Autorzy:
Miłaszewicz, Danuta
Węgrzyn, Grażyna
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/583415.pdf
Data publikacji:
2020
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Tematy:
free time
forms of leisure time use
students
own research
czas wolny
formy spędzania czasu wolnego
studenci
badania własne
Źródło:
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu; 2020, 64, 8; 104-117
1899-3192
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of this study is to analyze the daily free time budget of students, their free time structure and to show the possible differences in free time management depending on the respondents’ professional status. The primary method of collecting research material was a diagnostic survey, including the questionnaire developed by the author. The research was conducted twice, in 2018 and 2020, each time at two academic centres in Poland. The research results show that students are a very diverse social group in terms of activities undertaken in their free time, and the visible differences in how it is spent are linked to the income source of the respondents.

Celem opracowania jest badanie dobowego budżetu czasu studentów i struktury ich czasu wolnego oraz ukazanie ewentualnych różnic gospodarowania czasem wolnym w zależności od statusu zawodowego respondentów. Podstawową metodą zbierania materiału badawczego był sondaż diagnostyczny, którego podstawą był kwestionariusz autorskiej ankiety. Badania przeprowadzono w latach 2018 i 2020 w każdym roku w dwóch ośrodkach akademickich w Polsce. Uzyskane wyniki wskazują, że studenci stanowią bardzo zróżnicowaną grupę społeczną pod względem wybieranych aktywności w czasie wolnym oraz występują wyraźne różnice w sposobie spędzania przez nich czasu wolnego związane ze źródłem ich utrzymania.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies