Celem artykułu jest wykazanie, iż kolejowy transport aglomeracyjny ma szansę generować wartość zarówno publiczną, jak i dla klienta. Artykuł przybliża pojęcie wartości publicznej w odniesieniu do transportu w ramach aglomeracji przez pryzmat teorii efektów zewnętrznych. Następnie wprowadza czytelnika w kontekst preferencji komunikacyjnych podróżnych, których uwzględnienie jest kluczowe, by można było uznać transport publiczny za publicznie wartościowy. Wartość publiczna jest pojęciem obecnym w dyskursie naukowym od lat dziewięćdziesiątych. Rozumiana przez analogię do wartości dla klienta, jest ona tworzona w drodze działania organizacji publicznych. Działania te uwidaczniają się przez efekty zewnętrzne. Kolej aglomeracyjna stanowi źródło efektów zewnętrznych i pod pewnymi warunkami może być źródłem wartości publicznej. Rozważania zobrazowano na przykładzie Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00