Audyt wewnętrzny w Polsce funkcjonuje już ponad 15 lat, jednakże jego otoczenie prawne i praktyka przysparza nadal wielu problemów zarówno samym audytorom, jak i jednostkom, które są objęte audytem wewnętrznym. Celem artykułu jest zdefiniowanie wartości dodanej jako rezultatu funkcjonowania audytu w jednostkach samorządu terytorialnego, zidentyfikowanie najczęściej pojawiających się ryzyk oraz stworzenie rankingu działań sprzyjających wzrostowi jakości świadczonych usług publicznych. Do realizacji wskazanego celu wykorzystano wyniki badań przeprowadzonych w latach 2015-2016 nad audytem wewnętrznym w jednostkach sektora finansów publicznych. Pozwoliło to na szersze spojrzenie na instytucję audytu i jego rolę w sektorze samorządowym, uszeregowanie rodzajów ryzyk według hierarchii ich ważności dla jednostek sektora samorządowego, stworzenie rankingu rodzajów wartości dodanej i działań sprzyjających wzrostowi jakości świadczonych usług publicznych.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00