Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Strategia ekosystemu biznesu – relacje czy struktura?

Tytuł:
Strategia ekosystemu biznesu – relacje czy struktura?
Business ecosystem strategy – relations or structure?
Autorzy:
Juszczyk, Patrycja
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/582715.pdf
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Tematy:
strategia
ekosystem biznesu
podejście relacyjne
struktura
strategy
business ecosystem
relational approach
structure
Źródło:
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu; 2018, 538; 164-171
1899-3192
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Charakterystyczna dla współczesnych przedsiębiorstw chęć współdziałania, złożoność relacji i warunków, w których przedsiębiorstwa funkcjonują, wymaga konceptualizowania i nowego zrozumienia strategii w powiązaniu z aktualnymi warunkami kontekstowymi, coraz częściej bowiem mamy do czynienia z integracją konkurencji i współpracy. Takie złożone relacje odpowiadają założeniom koncepcyjnym ekosystemów biznesu, które w ostatnich latach stanowią szczególny obszar eksploracji. Celem artykułu jest omówienie strategii ekosystemu w świetle podejścia relacyjnego, gdzie ekosystem traktowany jest jako wspólnota powiązanych podmiotów, definiowanych przez swoje miejsce w sieci oraz powiązania, a także z perspektywy analizy struktury ekosystemu, a więc gdy jest on traktowany jako konfiguracja aktywności mająca związek z propozycją wartości. Opracowanie ma charakter teoretyczno-koncepcyjny, a wykorzystaną metodą badawczą jest metoda krytycznego przeglądu literatury.

The willingness to cooperate, the complexity of relationships and the conditions in which enterprises operate nowadays, require a conceptualization and a new understanding of the strategy in connection with the current contextual conditions as more and more often we have to deal with the integration of competition and cooperation. Such complex relationships correspond to the conceptual assumptions of business ecosystems, which in recent years have been a special area of exploration. The aim of the article is to discuss the ecosystem’s strategy in the light of the relational approach, where the ecosystem is treated as an economic community supported by a foundation of interacting organizations or individuals defined by their place in the network and also from the structure perspective, when the business ecosystem is treated as activities configuration related to the value proposition. The study is conceptual, and the research method used in the article is the method of critical literature review.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies