Opracowanie przedstawia zagadnienia związane z możliwością zastosowania w polskim systemie ubezpieczeń społecznych opracowanej przez OECD koncepcji polegającej na przekazywaniu uporządkowanych danych elektronicznych pochodzących z systemu księgowości organom administracji publicznej. W Polsce rozwiązanie to – w odniesieniu do administracji skarbowej – wprowadzone zostało w 2016 r. pod nazwą jednolitego pliku kontrolnego (JPK). Poruszane w opracowaniu kwestie przedstawiają zadania płatników składek z zakresu ubezpieczeń społecznych, czynności kontrolne realizowane przez ZUS oraz założenia JPK. Najważniejsze wnioski sprowadzają się do stwierdzenia, iż wprowadzenie w obszarze ubezpieczeń społecznych rozwiązania polegającego na przekazywaniu elektronicznych danych pozwoliłoby usprawnić przeprowadzane kontrole i poprawić ich wynikowość, co byłoby korzystne zarówno dla organu kontrolującego, jak i podmiotów kontrolowanych.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00