Przedsiębiorczość i innowacyjność należą współcześnie do najbardziej pożądanych cech w otoczeniu o ogromnej zmienności, przynoszącym zaskakujące rozwiązania i zwroty, wymagającym z jednej strony szybkiego reagowania, a z drugiej kreatywnego rozwiązywania pojawiających się problemów oraz podejmowania decyzji w warunkach niepełnej informacji. Celem artykułu jest próba oceny miejsca, jakie te dwa pojęcia zajmują w polskim systemie oświaty. Skupiono się w szczególności na analizie zawartości podstawy programowej dla takich przedmiotów, jak: wychowanie do życia w rodzinie, podstawy przedsiębiorczości, ekonomia w praktyce, oraz zmianach, jakie wprowadzane są w związku z nową strukturą tego systemu. Istotność problemu nauczania zachowań przedsiębiorczych, innowacyjnych i kreatywnych pokazano na tle teorii „silnika innowacyjności” autorstwa T.L. Seelig.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00