Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The attention markets as a challenge for competition policy

Tytuł:
The attention markets as a challenge for competition policy
Rynki uwagi jako wyzwanie dla polityki konkurencji
Autorzy:
Drobny, Paweł
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/580927.pdf
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Tematy:
competition policy
attention
attention market, two-sided platform
digital economy
polityka konkurencji
uwaga
rynek uwagi
platforma dwustronna
gospodarka cyfrowa
Źródło:
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu; 2019, 63, 5; 29-42
1899-3192
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article concerns a problem from the border of competition policy, economics and business. The practices of companies such as Facebook, which dominate the attention markets, have sparked a discussion about the effectiveness of traditional competition policy. The aim of the work is an attempt to indicate that the nature of the object of exchange and the specificity of these monopolized markets require changes in antitrust policy. The first part characterizes the attention markets and the nature of the object of exchange. The second part characterizes the traditional competition policy. The third part presents arguments in the current discussion on the effectiveness of competition policy and presents proposals for technical changes in this policy. Then, presents arguments that the discussion should primarily concern fundamental changes and indicates the need to change the approach to attention markets and broaden the criteria for assessing anti-competitive practices by criteria for assessing their human dimension.

Artykuł dotyczy problemu z pogranicza polityki konkurencji, ekonomii oraz biznesu. Praktyki firm, takich jak np. Facebook, które dominują na rynkach uwagi, wywołały dyskusję na temat skuteczności tradycyjnej polityki konkurencji. Celem pracy jest próba wskazania, że charakter przedmiotu wymiany oraz specyfika tych zmonopolizowanych rynków wymagają zmian w polityce antymonopolowej. W pierwszej części autor charakteryzuje istotę rynków uwagi, a szczególnie naturę przedmiotu wymiany. W drugiej charakteryzuje istotę, cel i narzędzia tradycyjnej polityki konkurencji. W trzeciej przedstawia argumenty w dotychczasowej dyskusji nad skutecznością polityki konkurencji oraz prezentuje propozycje technicznych zmian w tej polityce. Następnie przedstawia argumenty za tym, że dyskusja powinna przede wszystkim dotyczyć zmian fundamentalnych oraz wskazuje na konieczność zmiany w podejściu do rynków uwagi i poszerzenia kryteriów oceny praktyk antykonkurencyjnych o kryteria oceny ich ludzkiego wymiaru.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies