Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zarządzanie kosztami logistyki w branżowej grupie zakupowej

Tytuł:
Zarządzanie kosztami logistyki w branżowej grupie zakupowej
Autorzy:
Zimon, Grzegorz
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/580893.pdf
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Tematy:
koszty
logistyka
grupa zakupowa
Źródło:
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu; 2017, 480; 137-148
1899-3192
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Przedsiębiorstwa, aby poprawiać swoją sytuację finansową, starają się współpracować, tworząc różnego typu organizacje wielopodmiotowe. Jednym z przykładów takiej organizacji jest grupa zakupowa. Najczęściej jej działania kojarzone są ze wspólnymi zakupami. Współpraca w ramach grup zakupowych pozwala przedsiębiorstwom redukować koszty. Logistyka w przedsiębiorstwach handlowych to obszar, w którym bardzo często pojawia się marnotrawstwo kosztów. Wystarczy jednak zastosować proste metody logistyczne i przedsiębiorstwo może całkowicie zlikwidować zbędne koszty lub znacznie obniżyć koszty ogólne logistyki. Celem artykułu jest analiza zarządzania kosztami logistyki w przedsiębiorstwach działających w branżowych grupach zakupowych. Zarządzanie kosztami logistyki w branżowej grupie zakupowej jest bardzo skomplikowane, ponieważ w łańcuchu dostaw pojawia się nowe ogniwo – jednostka centralna grupy zakupowej. W artykule zaprezentowano, jakie możliwości w organizacji dostaw mają przedsiębiorstwa działające w grupie zakupowej i jaki system dostaw jest najkorzystniejszy. Zaprezentowano najważniejsze obszary, w których ponoszone są koszty logistyki. Przedstawiono podstawowe grupy kosztów logistyki w przedsiębiorstwie handlowym. Okres badań to rok 2015. Analiza została wykonana na podstawie danych finansowych pochodzących od przedsiębiorstw tworzących branżowe grupy zakupowe.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies