Celem artykułu jest ocena zawartości informacyjnej sprawozdań jednostek samorządu terytorialnego (dalej: j.s.t.) w zakresie wydatków na cele edukacyjne oraz dokonań w tej dziedzinie. Badaniami objęto informacje o stanie realizacji zadań oświatowych j.s.t. oraz roczne sprawozdania opisowe j.s.t. z wykonania budżetu w części dotyczącej edukacji. Dla realizacji celu badawczego opracowano studia przypadków dla trzech wybranych miast (Gdańsk, Kraków, Szczecin) na podstawie analizy danych empirycznych dostępnych w ww. sprawozdaniach za lata szkolne 2014/2015-2016/2017 oraz budżetowe 2014-2016. Otrzymane wyniki wskazują na zróżnicowaną pojemność informacyjną analizowanych sprawozdań w zakresie wydatków i dokonań edukacyjnych dla badanych j.s.t.. Autorka postuluje nadanie charakteru zarządczego omawianej sprawozdawczości poprzez wzrost wykorzystania publikowanych tam informacji jako wsparcia decyzji j.s.t. w procesie zarządzania edukacją.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00