This article offers a two-fold contribution. On the one hand, it includes a review of the key junctions
in the research landscape related to migrant children and youth by bringing together youth studies,
migration studies and a child-centered paradigm with the focus on the meso-level and the concept
of belonging. On the other hand, by seeing belonging as a valuable analytical framework for the
integration of approaches at the tripartite analysis favoring the meso-level, the paper encourages
studies to dynamically overcome the dichotomy, incompleteness and a static nature of the research
conducted separately on either macro or micro levels.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00