Przedmiotem artykułu jest analiza sytuacji migracyjnych dzieci w Baskijskiej Wspólnocie
Autonomicznej w odniesieniu do trzech wyodrębnionych grup (dzieci imigrantów
mieszkające w BWA, dzieci imigrantów, które pozostały w kraju pochodzenia, oraz nieletni
migranci bez opieki osób dorosłych). Zarysowana została specyfika relacji poszczególnych
zbiorowości imigranckich ze społeczeństwem przyjmującym a także kondycja języka
baskijskiego i wpływ, jaki ma na nią imigracja.
The aim of this article is to analyze the situation of children in migration situations in
the Basque Autonomous Community (BWA). The study focuses on three separate groups:
children of immigrants living with their parents in the BWA, the children who stay in
the country of origin and are separated from their parents (who have emigrated to the
BWA), and unaccompanied minor migrants. The paper shows the relationship between
the immigrants and the receiving society, as well the state of the Basque language and
the impact of immigration thereon.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00