The article discusses the correlation of ambience in Ray Bradbury’s science fiction short story Zero Hour and the paintings by a well-known Belgian Surrealist René Magritte. It specifies first the influences of Scuola Metaphysica on creating the specific poignant atmosphere visible in the works of the painter and then focuses on pointing out similar notions in the short story by Bradbury. Next, the article analyses the techniques, employed by both the artist and the writer, that help to create the above-mentioned mood. The focus is predominantly on Bradbury’s narrative where the linguistic level as well as the visual one are considered and then the analysis follows in relation to such mechanisms as contrast, juxtaposition, non sequitur or dépaysement.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00