Collaborative photo-texts are not only experiments with page layout and the material aspect of the book. Such complicated and demanding projects employ various intermedial strategies of co-creating meaning, but they are not necessarily harmonious. This article presents an analysis of three photo-textual strategies: filling the frame, cut and paste technique and creative transformation of absent images/texts in photo-textual exchange. Three post-millennial works (I Spy Pinhole Eye by Philip Gross and Simon Denison, Co robi łączniczka by Darek Foks and Zbigniew Libera and Áladerrida by Tadeusz Różewicz and Jerzy Olek) serve here as representative examples of those photo-textual strategies.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00