Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

„Słowa są jak bezrobotni”. Kilka wstępnych uwag na temat ekonomicznych paradoksów języka awangardy

Tytuł:
„Słowa są jak bezrobotni”. Kilka wstępnych uwag na temat ekonomicznych paradoksów języka awangardy
“The words are like unemployed people”. A few preliminary notes on the economic paradoxes of the avant-garde’s language
Autorzy:
Skurtys, Jakub
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/578838.pdf
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Łódzkie Towarzystwo Naukowe
Tematy:
symbolic economies, 1st avant-garde, economic imagination, economy of poetic language
Źródło:
Zagadnienia Rodzajów Literackich; 2019, 62, 2; 83-100
0084-4446
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper is an attempt to outline a few problems connected with economic modes of reading the historic avant-garde, mainly its poetry. The author recapitulates a short history of its studies based on symbolic economies in order to consider possible semantic differences, resulting in the various uses of economic analogy in the discourse of the first avant-garde. The article focuses on Futurist and Constructivists movements, trying to sketch conflicts between political commitment and artistic autonomy, possible economies of sign and some sources of the “economic imagination”.

The paper is an attempt to outline a few problems connected with economic modes of reading the historic avant-garde, mainly its poetry. The author recapitulates a short history of its studies based on symbolic economies in order to consider possible semantic differences, resulting in the various uses of economic analogy in the discourse of the first avant-garde. The article focuses on Futurist and Constructivists movements, trying to sketch conflicts between political commitment and artistic autonomy, possible economies of sign and some sources of the “economic imagination”.  

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies