When looking for a valuable resource, many people use information from
the Internet as a way of choosing a small number of offers to investigate in
more detail. This paper considers strategies based on the filtering of initial information.
A new model is presented according to which the goal of the decision
maker is to maximise her expected reward from search taking into account
the search costs. The effectiveness of strategies based on filtering is
compared to sequential search based on a threshold and exhaustive search of
a chosen number of items.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00