The constitutional movement in Afghanistan differed from its Turkish or Iranian counterparts due to some historical features of the local political scene. Being a (semi-)tribal monarchy, Afghanistan firstly had to rebuild its political structure in order to become an absolute monarchy, before entering a new stage of development-—a constitutional system. At the beginning, Abdurrahman-khan tried to consolidate his power and political position. Later, a few reformists represented by Mahmud Tarzi tried to implement modern concepts to change the political, social and economic status quo. In this article, some aspects of their efforts are discussed with particular reference to Abdurrahman-khanʼs biography (Taj-ot-tawarikh) and Mahmud Tarziʼs manifesto (Aya che bayad kard).
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00