DEVELOPMENT OF SANOGENIC THINKING OF STUDENT YOUTH THROUGH THE PRISM OF SOCIO-CULTURAL ADAPTATION rrrr ROZWÓJ SANOGENICZNEGO MYŚLENIA MŁODZIEŻY STUDENCKIEJ PRZEZ PRYZMAT ADAPTACJI SPOŁECZNO-KULTUROWEJ РАЗВИТИЕ САНОГЕННОГО МЫШЛЕНИЯ СТУДЕНЧЕСКОЙ МОЛОДЕЖИ ЧЕРЕЗ ПРИЗМУ СОЦИОКУЛЬТУРНОЙ АДАПТАЦИИ
The research deals with the problem of the formation of life scenarios of students-mi-grants and their sanogenic thinking through the prism of socio-cultural adaptation. The authors point out that the sanogenic thinking reduces internal conflicts, allows you to control emotions, needs and desires, and thus prevents diseases. The article is presented the model of the formation of students’ sanogenic thinking that can be a key way to restore individual wellbeing. The article proves that scenario decisions of students-migrants are unconscious, irrational mind sets for adapting to life. In this regard, the modality of students-migrants contact with socio-cultural surroundings which impacts the establishment of acculturation strategies has been predicted and featured. The authors established a correlation between certain types of socio-cultural adaptation and the prohibition of the scenario. The authors prove that the process of the development of the students’ sanogenic thinking through the prism of socio-cultural adaptation can enrich psychological theory and practice with new experience and become a means of support for the interested reader.
Badanie dotyczy problemu tworzenia scenariuszy życiowych studentów-imigrantów i ich sanogenicznego myślenia poprzez pryzmat adaptacji społeczno-kulturowej. Autorzy zwracają uwagę, że myślenie sanogenne ogranicza wewnętrzne konflikty, pozwala kontrolować emocje, potrzeby i pragnienia, a tym samym zapobiega chorobom. W artykule przedstawiono model formowania się sanogenicznego myślenia uczniów, który może być kluczowym sposobem przywrócenia dobrego samopoczucia.Artykuł dowodzi, że decyzje scenariuszy uczniów-imigrantów są nieświadome, irracjonalny umysł przystosowuje się do życia. W związku z tym przewidziano i przedstawiono modalność kontaktu uczniów-migrantów z otoczeniem społeczno-kulturowym, które ma wpływ na ustanowienie strategii akulturacji. Autorzy ustalili korelację między niektórymi typami adaptacji społeczno-kulturowej a zakazem scenariusza. Autorzy udowadniają, że proces rozwoju myślenia sanogenicznego uczniów przez pryzmat adaptacji społeczno-kulturowej może wzbogacić teorię i praktykę psychologiczną o nowe doświadczenia i stać się środkiem wsparcia dla zainteresowanego czytelnika.
В исследовании рассматривается проблема формирования жизненных сценариев студентов-мигрантов и их саногенное мышление через призму социокультурной адаптации. Авторы отмечают, что саногенное мышление уменьшает внутренние конфликты, позволяет контролировать эмоции, потребности и желания и тем самым предотвращает болезни. В статье представлена модель формирования саногенного мышления учащихся, которая может стать ключевым способом восстановления индивидуального благополуччя студентов. В статье доказывается, что cценарные решения студентов-мигрантов являются бессознательными, иррациональными наборами разума для адаптации к жизни. Авторы установили корреляцию между некоторыми видами социокультурной адаптации и запретом сценария. Авторы доказывают, что процес развития саногенного мышления учащихся через призму социокультурной адаптации может обогатить психологическую теорию и практику новым опытом и стать средством поддержки заинтересованного читателя.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00