Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

MULTICULTURALISM AS AN EDUCATIONAL CHALLENGE

Tytuł:
MULTICULTURALISM AS AN EDUCATIONAL CHALLENGE
MULTIKULTUROWOŚĆ JAKO WYZWANIE WYCHOWAWCZE
Autorzy:
Łukjaniuk, Joanna
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/576811.pdf
Data publikacji:
2018-12
Wydawca:
Międzynarodowy Instytut Innowacji Nauka – Edukacja – Rozwój w Warszawie
Tematy:
multiculturalism de facto
multiculturalism de iure
cult of multiculturalism
relativism
eurocentrism
postmodernism
resistance to aggression program
Wielokulturowość de facto
wielokulturowość de iure
kult wielokulturowości
relatywizm
eurocentryzm
postmodernizm
program odporności na agresję
Źródło:
International Journal of New Economics and Social Sciences; 2018, 8(2); 393-402
2450-2146
2451-1064
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The subject of the article is the analysis of multicultural issues as a challenge for contem-porary pedagogics. This analysis concerns the practical, philosophical and social aspects as well as educational and preventive aspects of multiculturalism. The inspiration to take up the topic was the growing problems related to it, and above all, still registered by sociologists, act of treating "other" as "foreign" by a large percentage of students. In this context, an important pedagogical task is to reject the ideological understanding of mul-ticulturalism and to encourage respecting Polish tradition and culture, and on the other hand to counteract the aggression caused by unhealthy reactions to multiculturalism.

Przedmiotem artykułu jest analiza problematyki wielokulturowości, jako wyzwania dla współczesnych działań pedagogicznych. Analiza ta dotyczy aspektów: praktycznych, filo-zoficzno-społecznych i wychowawczo-profilaktycznych multikulturalizmu. Inspiracją do podjęcia tematyki stało się narastanie problemów z nią związanych, przede wszystkim zaś wciąż rejestrowane przez socjologów traktowanie przez spory procent uczniów „innego”, jako „obcego”. W tym kontekście istotnym zadaniem pedagogicznym staje się z jednej strony odejście od ideologicznego rozumienia multikulturalizmu i wdrażanie do szacunku wobec fundamentów polskiej tradycji i kultury, z drugiej

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies